miércoles, octubre 12, 2005

Copenhagen

A les 4 menys quart de la matinada m'haig d'aixecar, perquè haig d'estar ben d'hora a l'aeroport. Esmorzem i un taxi que havíem reservat per Internet el dia anterior em porta fins a l'estació d'autobusos Flygbussarna més propera, a Haga Forum. Just a l'arribar s'està anant l'autobús, i el taxista li fa llums, però l'autobusero passa directament i fot el camp. M'espero sól al següent, però passa ràpid al cap de un quart d'hora, i pago a gust els 89SEK, enlloc de la clavada que m'hagués fotut el taxista pels 40km fins a l'aeroport.

La noia que m'atèn al check-in compleix el prototip de sueca, està molt bé ella i la majoria de les sueques. La noia em dóna les tarjetes d'embarc per aquest vol, Stockholm-Copenhaguen, i pel que hauria d'agafar aquella mateixa tarda, Copenhagen-Barcelona. Faig algunes compres per l'aeroport, entre elles el típic souvenir suec d'Absolut:



A l'avió vaig seguir llegint-me l'interessant El Ultimo Catón, que quan me l'acabi faré una petita crítica com tinc per costum en l'Emeshing Blog. L'avió d'Sterling aquest cop és de color groc, i és molt puntual ja que a les 8h del matí estic a l'aeroport de Copenhangen.



Compro un bitllet de tren d'anada i tornada des de l'aeroport cap al centre de Copenhagen que em costa 51KRR, i amb 12 minuts estic al centre de la ciutat amb un tren supermodern. Per cert, si m'arribo a dormir el tren em porta fins a Malmö. Però segur que el revisor m'hagués despertat, perquè a diferència d'Stockolm on no se'n veuen, aquí sí que em demanen el bitllet. El revisor m'explica que hauria d'haver picat el bitllet, i em diu que m'enrecordi de fer-ho a la tornada.

Primer faig un recorregut pel costat del mar des del sud cap al centre de la ciutat. Comprobo que hi ha molt més trànsit de cotxes que Stockholm, però el volum de bicicletes és semblant... a veure si això últim ho copiem per a Barcelona!

Arribo fins a la plaça de l'ajuntament anomenada en danès Rhaduspladsen, que és una plaça espectacular amb uns edificis molt guapos com el mateix ajuntament i estàtues de dracs força curioses:



En aquesta mateixa plaça, mirant a l'ajuntament a mà dreta es troba el Tivoli, que és una barreja entre jardins, atraccions, fèria ambulant i espectacles:



Em sobten aquest tipus de kioskos de menjar ràpid i refrescos tant ornamentals ubicats en algunes places de Copenhagen:



Aprofitant que els dimecres és el dia d'entrada gratuïta als museus de Copenhagen, aprofito per anar al Statens Museum for Kunst. El museu és espectacular, però no tant bo com em pensava tot i que veig obres d'artistes coneguts com Pablo Picasso, Juan Gris, Matisse, Rubens i Munch.



Caminant per la ciutat em trobo amb aquesta vista, que crec que és una de les fotos més boniques que es poden fer de la capital danesa. Es tracta d'un canal, en plan els d'Amsterdam, però molt més net i on es nota que hi ha més pasta sobretot en els barcos:



Passejant per la ciutat em trobo amb aquesta rèplica del David de Michel Angelo, del que ja vaig veure l'original a Florència fa uns anys:



Com que és el més conegut de Copenhagen, vull veure la Sirenita, anomenada pels danesos Den LilleHavfrue. A la guia ja posava que decepcionava als turistes, excepte als admiradors de Han Christian Andersen, i potser per això no em decepciona tant i la trobo força maca, tot i que per arribar t'has de fotre una patejada bestial fins al punt més el nord del passeig marítim.



Dino en uns grans magatzems pijos anomenats Magasin un bocata de salmó, formatge i tomàquet i em claven 55KRR, uns 8 €uros. El lloc és molt de disseny, i els sofas on dino són força còmodes. Comprobo que les daneses també deixe-les córrer. Després de patejar una estona més, em decideixo a agafar un autobús per acabar de visitar la ciutat. M'arrisco a agafar el 15, i la dona que el condueix m'atèn molt bé a les meves preguntes de guiri despistat.

Després d'unes quantes voltes més, i de perdre'm per dins de l'estació central buscant quin és el meu tren dels molts que surten, arribo a l'aeroport molt bé de temps.

L'aeroport de Copenhagen és molt guapo, té connexions a tot el món, i es nota que tenen "high level" els danesos. Aprofito per fer les últimes compres a l'aeroport, sobretot de xocolata i bombons danesos, abans d'agafar l'avió d'Sterling que em portarà cap a Barcelona. Aquest cop llegeixo massa, sinó que ràpidament em poso a dormir a l'avió i això que em costa agafar el son en aquest tipus d'aparells, però és que estava rendit.

No hay comentarios: