lunes, octubre 10, 2005

5th day of my travel

Aquest matí hem esmorzat cereals, i després un cafè per la zona del centre. Després m'he dirigit al parc ubicat a Hornstull d'on he tret aquesta foto:



Després he quedat amb el meu amic que treballa a Kista, que és el Silicon Valley de Sweden, amb empreses com Ericsson, IBM o Tele2. Aquí també està la universitat KTH Kungliga Tekniska högskolan (Royal Institute of Technology). La veritat és que aquí sí tenen una filosofia de campus, i no com els campus d'empreses que tenim a Barcelona... Segons m'han comentat, totes les comunicacions d'Europa a nivell d'Internet cap a USA passen per aquest campus.



Després de dinar i donar-me una volta pel centre comercial que hi ha al costat del campus, he anat cap a Drottnitholm. La veritat és que pel camí m'he perdut, perquè havia de fer una combinació metro i autobús, i m'he passat de parada. Per sort he estat parlant amb el conductor d'autobús que era un bolivià que portava 10 anys vivint a Suècia i m'ha dit com rectificar i poder arribar a Drottnitholm. Bàsicament és un complexe amb un palau, un teatre i un pabelló xinés que tot plegat a sigut declarat per la Unesco patrimoni de la humanitat.



Després m'he dirigit cap a Skogskyrkogarden, que ve a ser un espai també enorme i també declarat patrimoni de la humanitat per la Unesco, on es troba la capella de la Santa Creu de Gunnar Aspund i un cementiri enorme on esà enterrada des de gent anònima a la coneguda actriu Greta Garbo.



A les 18h he anat cap al Globen, ja que em vaig assebentar d'ahir que avui feien un partit d'hockey gel de la Lliga Sueca. El Globen, que és un dels símbols de la ciutat, és l'edifici esfèric més gran del món.



El Globen es va inaugurar el 1989 pels campeonats mundial de hockey sobre gel, i actualment és l'escenari de tot tipus d'espectacles. Per exemple, el concert de Depeche Mode, que per cert jo tinc les entrades comprades pel de Barcelona, que es fa a Stockholm es farà al Globen:



El partit d'hockey sobre gel al que he assistit per primera vegada a la meva vida ha estat Hammarby contra Sundsball. L'única experiència fins al moment havia estat dels jocs d'ordinador del NHL de EA Sports, i d'alguna imatge televisiva. L'equip local, Hammarsby, s'ha imposat 5 a 1 en el marcador demostrant que eren millors. El hockey sobre gel és molt mogut, amb moltes accions espectaculars, i osties a tort i a dret sense que els àrbitres pitin falta. Això sí, quan paren el joc corren a impedir possibles reyertes entre els jugadors. Una experiència, aquesta de veure el hockey sobre gel en directe, totalment recomanable.


No hay comentarios: