martes, octubre 04, 2005

Planificant el viatge

En res me'n vaig cap a Estocolm una setmaneta, i de tornada visitaré Copenhague. Així que m'haig de posar les piles per conèixer més d'aquests països, dels quan haig d'admetre la meva quasi total ignorància.

La primera informació que vaig mirar va ser la de la web Stockholm Town on em vaig fer una idea del país amb bona informació.

A més he pogut llegir informació sobre Suècia. Sweden és un país de monarquia constitucional amb més de 8 milions d'habitants de parla sueca, però que dominen com a segona llengua l'anglès. Les ciutats més importants són Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg i Upsala. La fisonomia del país és plana excepte amb muntanyes a l'oest, però es caracteritza per tenir 96.000 llacs i molts boscos.

Per ubicar les ciutats d'Stockholm i Copenhagen dincs dels respectius països, podem veure el següent mapa:



El que conec de Suècia abans d'arribar són Ericsson, Absolut Vodka, IKEA, H&M, Volvo ó SAAB, i grups de música com ABBA, Roxette, Ace of base o The Cardigans.

A Wikipedia he trobat més informació sobre aquest país escandinau. Però al final em vaig acabar comprant a l'FNAC la guia de Lonely Planet Países Escandinavos:



Amb aquesta guia cobreixo la meva visita a Stockholm i la posterior a Copenhagen.

Dinamarca és també una monarquia constitucional amb més de 5 milions d'habitants. Dinamarca és un país que es troba al nord de l'Europa continental, lindant amb Suècia i Alemanya. Els danesos parlen el danés com a primera llengua, tot i que molts d'ells saben parlar perfectament l'anglès i l'alemany. Les ciutats més importants són Copenhagen on viuen uns 1,4 milions d'habitants, Odense, Århus, Ålborg, Esbjerg i Randers. Aquest país té una part continental però a més compte amb unes 500 illes, de les quals 100 estan habitades.

Dinamarca és coneguda per la cervesa Carlsberg, el Lego, i pel director de cine Lars Von Trier o per l'escriptor Hans Christian Andersen.

No hay comentarios: