martes, octubre 11, 2005

6th day in Stockholm

Pel matí m'he aixecat ben d'hora i he anat a visitar el Stockholm Stadion, que és l'estadi olímpic de la ciutat i que es va inaugurar el 1912 en motiu dels Jocs Olímpics disputats a Stockholm. L'estadi es conserva gairebé amb la mateixa estructura original, excepte la pista i algunes reformes estructurals. He pogut colar dins de l'estadi olímpic "hasta la cocina". Realment és espectacular poder tocar la pista d'un estadi amb tanta història i tants rècords:



Després he anar a visitar el Moderna Museet. Aquest museu es troba en un edifici construït per l'arquitecte Rafael Moneo, navarrés de naixement però català d'adopció, conegut per edificis com l'auditori de Barcelona, el Kursaal de San Sebastià o el de l'Illa Diagonal de Barcelona. Mireu si era bo aquest arquitecte que va guanyar al 1996 el Premi Pritzker d'Arquitectura.



El Moderna Museet està bàsicament sota terra i la veritat és que és força bo, ja que compta amb obres de primer nivell de Pablo Picasso, Robert Rauschensberg, Sigrid Hjertens i Andy Warhol. Però el quadre que m'ha deixat més impactat ha estat L'Enigma de Guillem Tell de Salvador Dalí, senzillament és increïble.

Després hem dinar menjar Kebab en el centre comercial de Kista, al costat del campus de la IT-Universitet. En el mateix centre comercial hi ha una de les botigues controlades en monopoli pel gobern on es pot comprar alcohol. I és que les anomenades Systembolaguet són les úniques tendes a Suècia on es poden trobar begudes alcohòliques per sobre dels 3 graus.



Vull fer un apunt del metro que hi ha a Stockholm, que tot i ser un grup d'illes, comunica molt bé la ciutat. Les estacions tenen totes una decoració, d'entre les quals em quedo amb aquesta:



El bo de conèixer gent que viu el lloc que visites és que t'expliquen trucos com aquest: resulta que pots comprar bitllets o tarjetes de 20, que serien com les T-10 d'aquí perquè compten 2 zones per trajecte curt, i els models de 3 dies per guiris. Però el que surt més bé de preu és comprar-te una espècie de Tmes per 600 SEK, però que després la pots tornar i et retornen la part proporcional dels dies que no has gastat... és genial!



Per la tarda hem anat de compres per a souvenirs i demés. Per arribar a aquesta zona més turística de la ciutat vas per un pont que arriba a aquesta arcada de la fotoar i després passes a la zona del Gamla Stan, que és el barri gòtic d'Stockholm:



Anant de compres m'he trobat amb una noia d'Almeria i hem estar xerrant una estona del que ella havia visitat, i del que jo havia vist. Ella tornava el mateix dia que jo però amb Ryanair, que per cert hi ha molt mala combinació cap a l'aeroport secundari d'Stockholm a uns 100km i sobre has de fet nit a l'aeroport d'Stansted (aeroport que vaig aterrar quan vaig anar l'últim cop a London).

La biblioteca pública és bastant impressionant, així que entrem a donar una ullada i fer algunes fotos com aquesta:



Després de veure fotos com la següent està clar perquè a Stockholm li diuen The Water City, i és que estan rodejades d'aigua totes les illes que formen la ciutat, ja sigui d'aigua salada del Mar Bàltic, com d'aigua dolça de llacs i rius:



Me'n vaig anar a dormir relativament d'hora després de fer-me la maleta perquè m'havia d'aixecar molt d'hora...

No hay comentarios: