domingo, mayo 21, 2006

Cronica concert Pulp 3/12/2001 - Razzmatazz

Aquesta nit he estat a la sala Razzmatazz de Barcelona, i m'he enrecordat d'un concert al que vaig assistir fa una pila d'anys. El concert en qüestió es feia per celebrar el primer any de vigència de la sala Razzmatazz, després de que els anteriors amos fessin fallida amb el negoci que llavors es deia Celeste (crec recordar).

Pulp era el grup escollit per fer el concert del 1er aniversari, jo crec perquè precisament Pulp va batejar la sala, i és que una de les cançons d'aquest excel·lent grup britànic va posar nom a la sala: RAZZMATAZZ

A continuació reprodueixo íntegrament el mail que vaig enviar als meus amics la mateixa nit després d'assistir a aquest increïble concert de Pulp el 3/12/2001 a la sala Razzmatazz de Barcelona:

"Hola companyers,
Avui no us envio cap acudit, ni cap notícia, ni cap recomenació per llegir algún article de Canalti.com, ni cap crónica d'NBA... bé, si que es tracta d'una crònica, però aquest cas d'un concert. I és que l'expert en el tema és un col·lega, i per això s'hi dedica a la ràdio, però ni ell envia la crònica tant ràpidament!!

Normalment no em prodigo (es diu així?) en aquest aspecte, ja que no vaig a gaires concerts, però el d'avui ha estat molt guapo:

21h: Encara us estava escribint un mail a alguns de vosaltres sobre el tema del finde puríssima
21:30h: Sopo un entrepà de truita i un plàtan a corre cuita
21:45h: Agafo el Focus i me'n vaig a Razzmatazz. Em costa trobar aparcament al costat de la sala, però al darrere en trobo.
21:55h: Vaig caminant cap a la sala i fot un fred que pela, hauria d'haver agafat un jersey (vaig en mànigues de camisa). A l'entrada hi ha una cua immensa, però per sort és per comprar l'entrada. Crec que al final es queda gent fora perquè sento que diuen que està la sala completa.
22h: Entro dins i està "lleno hasta la bandera". No m'esperava que estigués tant ple quan la gent sap que encara ha de tocar el grup taloner, un tal Sidonie. Però resulta que quan arribo ja està acabant la seva actuació, així que me l'he estaviat. Escoltant les últimes cançons m'adonno de que no m'he perdut res.
22:10h: Cau la primera cervesa de la nit, que per cert és fosforito (espero que només ho sigui el got) i em col·loco en bona posició per seguir el concert OK.

Bé, ara que ja us he explicat l'avant-concert... ara anem al gra amb la crònica:

Pulp va actuar ahir a la sala Razzmatazz de Barcelona, l'antiga Celeste, davant d'uns noséquants espectadors que van omplir la sala animant al grup des del principi. Pulp va presentar el seu nou àlbum anomenat "We Love Live". Van començar amb les cançons amb més ritme del seu nou àlbum com "The Birds in your Garden", "The Trees" i "The Night that Minnie Timperley Died".

Després van continuar amb cançons com "This is Hardcore", "The Fear" del seu anterior àlbum. Tot seguit van començar a tocar cançons clàssiques del grup com "Feeling Called Love", "Sorted fo E's & Wizz", i "Undewear". El grup de Sheffield, creat en el 1981, té un molt bon directe gràcies a la genialitat del seu líder Jarvis Cocker, i de la seva bona i peculiar forma de cantar. Després també cal destacar els tres guitarres (una de clàssica i dos elèctriques) que també s'anaven alternant amb algunes cançons on Cocker demostrava la seva habilitat amb la guitarra.

Gràcies a la seva manera de fer sobre l'escenari i al seu carisme Cooker va connectar molt bé amb el públic, i no pel seu castellà que en prou feines va dir "buenas noches" i alguns "gracias". Es va disculpar un parell de cops per no parlar castellà i es fotia a parlar en anglès. En definitiva un bon concert amb un grup que m'ha sorprès pel seu bon directe (molt semblant als cds)!!

Tot el púbic, entre ells jo, ens vem quedar amb les ganes d'escoltar la cançó més coneguda del grup: "Common People", i altres com Mis-shapes, Disco2000, o Sylvia (que surt a una peli de la Gwyneth Palthrow i l'Ethan Hawke). Però què hi farem!!

pulp.com (no entreu que no és del grup)
P.D. for all: Us recomano a tots l'últim CD de Pulp."

Com a anècdota comentar que anys després ja m'agrada el grup Sidonie, després d'haver-los vist en concert, però estava clar que en aquella ocasió fa 5 anys jo anava a veure Pulp en la seva escència, i Sidonie no tenia el mateix karma.

Avui, anys després d'aquest memorable concert de Pulp a la sala Razzmatazz de Barcelona, he estat buscant la possible Set List del concert, i el més pròxim que he trobat ha estat la set list d'un concert de Pulp al Nottingham Rock City al 19/11/2001:
Weeds
The Night That Minnie Timperley Died
The Birds In Your Garden
A Little Soul
Laughing Boy
Live Bed Show (with a fantastic extended outro!!)
F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E (New Version)
Trees
Bad Cover Version
I Love Life
This Is Hardcore
Sunrise
-------
Sorted For E's & Wizz
Babies
The Fear
-------
Underwear
Party Hard

1 comentario:

c*rl*s dijo...

La sala original tenia els seus orígens a l'Hospitalet de Llobregat on ja punxava él mític Dj Amable. El nom era Zeleste amb "Z". Diu la llegenda urbana que li van "encarregar" a un nen que escrigués el nom de la sala per tal de fer el logo i ell ho va escriu-re així, per això tenia aquell aire tant naïf.

Després es va dir A Saco crec, això ja va ser en la era Poble nou i la sala estava on actualment hi ha una de les sales de la macrodiscoteca que actualment és el Razz, es a dir en un carreró per on havies de pujar unes escales crec recordar.

Quan van adquirir la sala d'Almogàvers crec que es va dir +A Saco.

I ja paro pq només volia dir que Zeleste s'escrivia amb z. Una salutació d'un nostàlgic dels dies de Zeleste.