viernes, marzo 03, 2006

Foc als containers

Fa dies que estan apareixent notícies en els mitjans de comunicació sobre focs que alguns descerebrats calen en els containers. Segons vaig sentir l'altre dia, no sé si per la ràdio per la tele, van enxampar a uns xavals que es dedicaven a calar foc als containers de Barcelona mitjançant les pastilles que s'utilitzen per fer barbacoes.

Doncs bé, avui divendres tornava amb cotxe cap a casa sobre les 21h del vespre després d'estar dinant i tota la tarda amb uns amics. A aquella hora ja era fosc. Més o menys a prop de casa meva em va semblar veure un petit foc prop d'una casa en construcció. A mesura que m'anava apropant amb el cotxe vaig veure que el foc provenia d'un container de brossa.

Llavors vaig decidir trucar a Emergències. Vaig estacionar el cotxe amb els warnings a uns 20 metres, i vaig trucar al 112. Em va contestar una noia i li vaig explicar que estava veient un foc en un contàiner i li vaig dir els dos carrers que conformen la cruïlla on em trobava. De cop la comunicació es va tallar.

Així que vaig haver de tornar a marcar el 112 amb el meu mòbil i aquest cop em va respondre un home i em va tornar a demanar l'ubicació del foc. Em va preguntar també si hi havia algún cotxe aprop, i no em vaig voler mullar dient que estava a una certa distància així que no li sabia concretar del tot. Em va deixar a l'espera uns segons per verificar si ja havien passat l'avís. Va dir-me que era la primera trucada que tenien, i llavors em va demanar el meu número de telèfon des d'on trucava i que passava avís als bombers.

De mentre el foc s'anava cop cada cop més gran i ja no afectava només aun container sinó que a dos. No sé ben bé què hi hauria en aquest segon contàiner però el foc es va revifar violentament i ja feia complicada la circulació en cotxe pel carrer. Així doncs no em vaig atrevir a passar i vaig preferir esperar a que arribessin els bombers.

A mi em preocupava que el foc cada cop més violent afectés a una camioneta que hi havia aparcada al davant del primer container encés, i que amb la dimensió del foc es podia veure afectada. L'altre punt perillós que tenia el foc era l'edifici de cases en contrucció que hi havia al costat, ja que amb algún cop de vent podria començar el foc a aquesta zona d'obres.

Però llavors van venir els bombers que van tallar el carrer i van actuar diligentment amb una manguera a pressió sobre el foc dels dos containers. Per cert, el plàstic d'ambdós containers va desparèixer.

Bé, vaig fer la bona obra del dia avisant als bombers, tot i que em va sorprendre que la resta de gent passés olímpicament del tema. Per altra banda als gamberros que van encendre el foc en el contàiners els hi haurien de cremar les pilotes!!

No hay comentarios: