domingo, julio 16, 2006

Cronica concert Radiohead 16/07/2003

Avui fa 3 anys que vaig assistir al concert de Radiohead a Madrid, és per això que annexo íntegrament el correu que vaig enviar 2 dies després als meus amics:

"Hola companyers,
Us escric aquesta crònica des d'un cyber-café de Donosti (no he tingut oportunitat de connectar-me des de la meva tornada de Madrid).

CONCERT RADIOHEAD A MADRID - Dimecres 16/7/2003
M'aixeco d'hora i surto de casa per agafar el tren cap a l'aeroport, però just abans d'arribar a l'estació de Vilassar vec com se m'escapa el que volia agafar. M'espero 1/2 hora veient com surten trens, però cap arriba fins l'aeroport, i vaig patint pensant que potser perdo l'avió.

Arribo 3/4 hora abans a les cues del pont aeri d'Spanair i faig el check-in. Demano com sempre passadís, i em donen la fila 13. Jo que pensava que aquesta fila no existia, però es veu que sí. Únicament la treuen en els avions de fabricació nordamericana, però l'Airbus 320 és de fabricació Europea, i potser no som tant supersiticiosos.

Un cop a l'aeroport de la capital del país veí agafo el metro i faig dos "transbordos", de linea 8 a L9 i de L9 a L2, per baixar a Ventas. A les portes de la plaça de braus de Las Ventas ja hi ha grups de gent que fan cua per al concert, tot i que són les 12:30 del matí. Vaig caminant fins a l'hotel, i vec que les distàncies són més aviat curtes, uns 5 minuts caminant, i per tant he acertat agafant-lo.

Al fer el check-in a l'hotel el tio del mostrador em pregunta que si vaig al concert, ja que durant el matí li han arribat més persones que havien fet la reserva per Internet i que hi anaven... efectivament... i és que crec que és dels hotels que estan més aprop.

Em foto una patejada per Madrid, i passo per l'Starbucks on hi anava cada dia mentre vaig estar per Madrid al principi d'any per feina. Dino en un restaurant que veia que entraven diversos grups de feina, i després de visitar altres zones de Madrid, vaig a l'hotel a fer una petita migdiada.

Ara sí vaig cap a la Plaza de las Ventas, on hi ha dues cues impressionants. Ens fem col·legues d'una parella d'argentins de Bilbao i d'un grup de madrilenys de Madrid.

Entrem a la plaça, i la veritat és que me l'"imachinava" més gran, segons el que es pot veure a la tele. És la segona que estic en una plaça de toros, la primera va ser fa més d'un any a la plaça de braus de Tarragona veient el concurs de castellers.


Els teloners van a càrrec del grup mormó Low, més a prop de l'estètica de The Coors, però en canvi amb una música molt diferent on hi predominen les guitarres i una música que promet. Llàstima de que a les 21:30h segueix sent de dia i que el públic espera l'arribada de Radiohead i no l'interessa pas la música de Low.

Finalment a les 22:15h entren els 5 components del grup d'Oxford, i amb els primers compassos de la primera cançó, el públic ja està totalment entregat. El públic omple tot el "coso" de la plaça i tota la part de grades que no estàn tapades per un escenari que tot i no ser espectacular sí que els acompanya a la perfecció.


El concert va ser una passada. El directe de Radiohead em va sorprendre molt gratament, tant per l'entrega i el bon directe que té Radiohead, com en l'aspecte sonor que portaven a l'escenari malgrat ser la Plaça de Las Ventas un espai no gaire idoni per a la celebració de concerts.

Radiohead demostra que encara ha d'aportar molt a la música, tot i que segons diuen els experts en una enquesta, el seu cantant és el que té més possibilitats de suicidar-se de tots els líders de grups musicals actuals. Radiohead és un grup que tot i estar en una molt bon nivell, crec que encara està en fase ascendent.


Després ens vem anar de festa per Madrid amb el grup de madrilenys i madrilenyes que vem conèixer durant el concert, llàstima que el dimecres no és el millor dia per comprobar la tant coneguda "movida madrileña".

Per acabar us annexo el llistat de cançons que van tocar Radiohead durant el seu concert:
01 there there
02 2+2=5
03 morning bell
04 talk show host
05 exit music
06 national anthem
07 myxomatosis
08 climbing up the walls
09 sail to the moon
10 where i end and you begin
11 backdrifts
12 i might be wrong
13 go to sleep
14 pyramid song
15 my iron lung
16 idioteque
17 everything in it's right place
encore #1
18 the gloaming
19 no surprises
20 paranoid android
21 like spinning plates
encore #2:
22 sit down. stand up
23 street spirit
encore #3:
23 true love waits (thom solo)
"

Per finalitzar comentar que les fotos que he annexat en aquest post sobre el concert de Radiohead a Madrid no són meves, sinó que les he trobat a una pàgina web que s'ha currat un estudiant de la Universitat Pompeu Fabra.

No hay comentarios: