miércoles, noviembre 15, 2023

Quote de la dualitat món mental i físic de Descartes (llegit a "De la Sabana a Mart" per Xavier Sala-Martin) #dualitat #mon #mental #fisic #Descartes

En el post d'avui us porto un interessant fragment del també interessant llibre "De la Sabana a Mart" per Xavier Sala-Martin. En aquesta ocasió és una referència a Descartes i la duplicitat de móns mental i físic:

"Descartes va utilitzar el mètode del dubte per demostrar que hi ha un món mental que està separat del món físic: «Em pregunto: de què puc estar segur? Bé, crec que hi ha un Déu, però honestament, no puc estar segur que hi hagi un Déu. També crec que tinc amics i familiars, però potser m’estic enganyant. Potser no tinc ni el cos que crec que tinc. Potser un dimoni malvat m’ha enganyat i m’ha induït a pensar que tinc experiències que no són reals. De l’única cosa que puc estar segur és que ara mateix estic pensant en totes aquestes coses. Cogito, ergo sum». Penso, per tant existeixo. Amb aquestes reflexions, Descartes no només es va anticipar als guionistes de Matrix, sinó que va donar suport a la idea que els cossos i la consciència són dues coses separades i que l’únic de què podem estar segurs és que som conscients."


from "De la sabana a Mart: L'economia de la intel·ligència natural" by Xavier Sala i Martín


No hay comentarios: