domingo, enero 30, 2005

L'Ombra del Vent

Ahir em vaig acabar de llegir el llibre de Carlos Ruiz Zafón L'Ombra del Vent de l'editorial Planeta. Me'l van recomanar molt, així que vaig decidir llegir-me'l tot i que al principi no m'acabava d'atreure massa. Quan me'l vaig comprar ja portaven venuts més 60.000 exemplars en català, així que havia d'estar bé.



La història té lloc a Barcelona a mitjans del segle passat, durant la Postguerra civil. Tracta d'un xaval jove, Daniel, al qui li arriba un llibre amb el mateix títol que el llibre i escrit per un tal Julià Carax. Al Daniel li agrada molt el llibre i decideix averiguar més coses sobre el seu escriptor i sobre altres novel·les que hagués escrit, però tots els seus llibres han desaparegut, i únicament pot anar seguint pistes de gent que ha conegut al seu escriptor.

Sí que és veritat que el llibre té punts àlgits, i passatges molt interessants, però tot i que el L'Ombra del Vent m'ha agradat, no m'ha agradat tant com m'havien comentat. Potser és que quan et recomanen massa una cosa, després et sap a poc.

L'autor del llibre, Carlos Ruiz Zafón, va nèixer a Barcelona el 1964, i va estudiar als Jesuïtes de Sarrià i després periodisme. L'Ombra del Vent va sortir publicada l'any 2002, però abans havia escrit El Príncep de la Boira (premi Edebé 1993), El Palau de Mitjanit, Els Llums de Setembre i Marina.

No hay comentarios: