miércoles, diciembre 12, 2018

Big Data Congress 2018: Predicting churn in subscription with Machine Learning (by Marc Guirao & Oscar Martinez)

Luego se realizó la conferencia Predicting churn in subscription with Machine Learning por parte de Marc Guirao & Oscar Martinez, ambos consultores de BigData de Clearpeaks.

Predicting churn in subscription with Machine Learning (Clearpeaks)


En primer lugar explicaron el proceso que empieza con Business Understanding y Data Understanding:


Modern architectures for BI, Big Data & Machine Learning


How to get started in Big Data, Cloud & Machine Learning:

  1. Think Big, start smart and iterate often
  2. Get advice on use cases, architecture, technology stacks, tools
  3. Startegy to find balance with previous investments
  4. Maintenance - administration - costs
  5. Consider the profiles/skillset of people involved
  6. Big Data = engine ; Cloud = platform & tools



Cualquier modelo de suscripción tiene las siguientes fases:

Subscription Model Lifecycle:

  1. CONSIDER trial options
  2. BUY subscription process
  3. ENGAGE loyalty programs, anniversary offers
  4. GROWTH cross & upselling
  5. RETENTION offers, service increase



El ejemplo que explicaron era el caso de cómo evitar el churn, las bajas, en un modelo de suscripción como el de una ONG

Use case


De esta forma podían tener un dashboard de resultados con el tipo de cliente con más probabilidad de darse de baja, y por tanto en los que debían realizar alguna acción directa de forma inmediata para tratar de avanzarse a la posible baja de la suscripción:

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