miércoles, febrero 03, 2010

Llir entre Cards: Ser un imbècil

Com vaig comentar en el post de l'any passat en que us anunciava la darrera columna del Salvador Sostres, veure post Adéu Llir entre Cards, aniré postejant algunes de les millors columnes que vaig recollir d'aquest polèmic escriptor durant l'etapa que el seguia al diari Avui:

LLIR ENTRE CARDS
Ser un imbècil
Salvador Sostres
Setembre 2005

"Entro a la farmàcia perquè necessito un xarop per a la tos i em trobo un dels meus veïns comprant preservatius. 40 anys, espanyol, tallat de cabells de nen que es diu Pepito, nàutiques amb corbata, camisa Etro de ratlles en diagonal, sembla tan cretí com és. Quan em tocà de ser president del bloc de pisos on visc vaig saber que el Miquel, el nostre conserge, tenia un sou de només 700 euros. Som veïns que hem pagat entre 45 i 90 milions de les difuntes pessetes pels pisos on vivim, depenent de si l'estança tenia 90 o 180 metres quadrats, i vaig creure que era la meva obligació elevar aquest salari miserable a una xifra simplement digna. 1.000 euros al mes, què els sembla? Si més no, per al cine i les crispetes. Aquest veí dels condons fou un dels més decidits a evitar l'augment i va tenir els collons de dir-me, justament a mi, que era un jove idealista que pretenia acabar amb la fam de l'Àfrica. Se n'ha de ser, de burro. Amb el meu vot de president, que comptava doble, vaig guanyar la votació, i no és que avui el Miquel sigui ric, però com a poc no cobra un sou de vergonya aliena. Bé, ara que som a la farmàcia, oh gran miserable de veí meu, per què compres condons? Potser per utilitzar-los amb una amant, i amb l'aspecte que tens de creure que parlar en català ens tanca portes no m'estranyaria que fos la teva minyona russa. I fins i tot que te n'haguessis enamorat i que la duguessis a sopar a l'Oliana, carrer Santaló, retòrica de confit d'ànec per impressionar domèstiques. Em donaria per pagat si fos així, si aquesta vulgaritat fos la teva circumstància, si aquesta merda fos la teva vida. Però el que més m'excitaria és que d'amant no en tinguessis i que els condons els compris per follar-te la teva dona. És el que es mereix un estúpid com tu, imbècil sense perdó ni excusa: follar-te la teva dona i que t'obligui a posar-te condó. Sortim de la farmàcia i veig com s'allunya. Odiar-lo tant per la seva actitud amb el sou del conserge em fa sentir incòmodament comunista. De sobte tot em pica. Telefono al Graupera, gintònics, i mira."

2 comentarios:

Pau dijo...

http://www.youtube.com/watch?v=kyOY5cOVRmY

emeshing dijo...

Pau, no havia vist el vídeo... crec que el Sostres se li envá l'olla a vegades, però aquest cop el Yoyas el supera